Rejvíz

25. 3. 2021

Jádro rezervace je díky vysoké hladině spodní vody zcela bezlesé a tvoří rozsáhlé aktivní rašeliniště. Rašeliniště má dvě části – Malé a Velké mechové jezírko.

Koberštejn – zřícenina hradu

Po červené turistické značce dorazíte z Rejvízu cca po 4 km převýšení cca 180 m)  ke zřícenině ranně gotického hradu vratislavských biskupů z 2.pol. 13 stol., založeného na ochranu dolů kolem Zlatých hor a cesty Olomouc-Nisa, která v té době vedla v údolí pod hradem.

Poutní místo zasvěcené Panně Marii Lurdské (Lourdes Grotte) se nachází cca 400 m nad posledním domem (Apartmán Pod Koberštejnem) na Starém Rejvízu u skalního masivu v lese – přístup je značen od rozcestníku Starý Rejvíz (červená/modrá turistická značka), při cestě od Rejvízu odbočka vlevo, kousek do kopce.

Pietní místo cca 5 km od Rejvízu směrem na Opavskou chatu – hřbitov ukrajinských a ruských vojáků, kteří zahynuli za 2.světové války v místním zajateckém táboře.

Jako území s dochovanou lidovou architekturou převážně 19.století, nenarušenou nevhodnými dostavbami, typickou pro Jesenicko – rouběný dům se svisle dedněným štítem a vyřezávanými, barevnými šambránami kolem oken byl Rejvíz vyhláškou Ministerstva kultury č. 413/2004 ze dne 24.6.2004 prohlášen za vesnickou památkovou zónu.